ی آنتی زایون

ی آنتی زایون

امام خامنه ای : اسرائیل باید نابود شود و نابود خواهد شد . ( 90/11/14 )

باعرض سلام و ادب .
به وبلاگ آنتی زایون (ضد صهیون ) خوش آمدید .


استفاده از مطالب وبلاگ بدون ذکر منبع بلامانع است البته در صورتی که مطلب عنوان شده در پست ، منبع نداشته باشد .
http://antizion.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
نویسندگان
پیوندهای مذهبی

شناخت روضه های دروغ / 3

شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۴:۲۸ ب.ظ

 

کتاب معروفی است به نام " روضة الشهداء " که نویسنده آن ملا حسین‏ کاشفی است . حاج میرزا حسین نوری می‏گوید این داستان زعفر جنی و عروسی قاسم اول بار در کتاب این مرد نوشته شده و من این کتاب را ندیده بودم و خیال می‏کردم‏ در آن یکی دو تا از این حرفهاست . بعد که این کتاب را که به فارسی هم‏ هست و تقریبا 500 سال پیش تالیف شده است ،... ( 1 ) ملا حسین مرد ملا و با سوادی بوده و کتابهائی هم دارد و صاحب انوار سهیلی است تاریخش را که می‏خوانیم معلوم نیست شیعه بوده یا سنی و اساسا مرد بوقلمون صفتی بوده است ، بین شیعه‏ ها که می‏رفته ، خودش را شیعه صددرصد و مسلم معرفی می‏کرده و بین سنیها که می‏رفته خودش را حنفی نشان می‏داده است‏ . اهل سبزوار است و سبزوار مرکز تشیع بوده است و مردم هم متعصب در تشیع . در سبزوار شیعه صددرصد بوده و گاهی که به هرات می‏رفته ( شوهر خواهر و یا باجناق عبدالرحمن جامی بوده است ) در آنجا سنی بوده و به‏ روش اهل تسنن . واعظ هم بوده ولی تا در سبزوار بود ذکرمصیبت می‏کرد . و وفاتش در حدود 910 بوده است یعنی در اوایل قرن‏ دهم یا اواخر قرن‏ نهم . اولین کتابی که در مرثیه به فارسی نوشته شده ، همین کتاب است که در پانصد سال پیش نوشته شده است . قبل از این کتاب ، مردم به منابع اصلی مراجعه می‏کردند . شیخ مفید رضوان الله علیه "ارشاد" را نوشته است و چقدر متقن نوشته است . ما اگر به " ارشاد " شیخ ‏مفید خودمان مراجعه کنیم ، احتیاج بجای دیگر نداریم . از اهل‏ تسنن ، طبری نوشته‏ ، ابن اثیر نوشته ، یعقوبی و ابن عساکر و خوارزمی نوشته‏ اند . من نمی‏دانم‏ این بی‏ انصاف چه کرده است ! وقتی که این کتاب را خواندم دیدم حتی اسمها جعلی است ! یعنی در اصحاب امام حسین ( ع ) اسم هایی را ذکر می‏کند که اصلا وجود نداشته ‏اند ، در میان دشمن هم اسمهایی را می‏گوید که همه جعلی است .
داستانها را بشکل افسانه درآورده است .
این کتاب چون اولین کتابی است که بزبان ‏فارسی نوشته شد ، لذا مرثیه‏ خوانها که اغلب بی‏سواد بودند و به کتابهای عربی مراجعه نمی‏کردند ، همین‏ کتاب را می‏گرفتند و در مجالس از رو می‏خواندند . اینست که امروز مجالس‏ عزاداری امام حسین ( ع ) را روضه خوانی می‏گوئیم . در زمان امام‏حسین ( ع ) و حضرت صادق (ع) و امام حسن عسکری ( ع ) اصطلاح روضه خوانی رایج نبوده و بعد، در زمان سید مرتضی و خواجه نصیرالدین طوسی هم روضه خوانی نمی‏گفته‏ اند . از پانصد سال پیش به این طرف اسمش روضه خوانی شده ، روضه خوانی یعنی‏ خواندن کتاب روضة الشهداء، یعنی خواندن همان کتاب دروغ . از وقتی که این‏ کتاب بدست مردم افتاد ، کسی تاریخ واقعی امام حسین (ع) را مطالعه نکرد.

پاورقی :
  .1
جمله ، در متن سخنرانی به همین صورت است .

 

منبع : برگرفته از کتاب حماسه حسینی اثر شهید مطهری

مطلب مرتبط :

شناخت روضه های دروغ 1 + دانلود کتاب

شناخت روضه های دروغ 2

نظرات (۱)

  • *** رک و راست ***
  • پست تأمل بر انگیزی بود.
    باید در موردش تحقیق کنم.

    ممنون.

    یاحسین
    پاسخ:
    سلام
    یله تحقیق کنید . جلد 1 حماسه حسینی رو بخونید .
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی