ی آنتی زایون

ی آنتی زایون

امام خامنه ای : اسرائیل باید نابود شود و نابود خواهد شد . ( 90/11/14 )

باعرض سلام و ادب .
به وبلاگ آنتی زایون (ضد صهیون ) خوش آمدید .


استفاده از مطالب وبلاگ بدون ذکر منبع بلامانع است البته در صورتی که مطلب عنوان شده در پست ، منبع نداشته باشد .
http://antizion.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
نویسندگان
پیوندهای مذهبی

شناخت روضه های دروغ / 2

پنجشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴ ب.ظ

 

مرحوم حاج میرزا حسین نوری اعلی الله مقامه در کتاب  لؤلؤ و مرجان می‏گوید در همان گرما گرم روز عاشورا که‏ می‏دانید مجال نماز خواندن هم نبود ، اما نماز خوف (نماز خوف همان نماز فریضه است که بصورت قصر خوانده می‏شود ) خواند و با عجله‏ هم خواند . حتی دو نفر از اصحاب آمدند و خودشان را سپر قرار دادند که‏ امام بتواند این دو رکعت نماز خوف را بخواند ، و تا امام این دو رکعت‏ نماز را خواندند ، این دو نفر در اثر تیرهای پیاپی که می‏آمد از پا در آمدند  . مجالی برای نماز خواندن به اینها نمی‏دادند ، ولی گفته ‏اند در همان وقت‏ امام فرمود حجله عروسی را بیندازید ، من می‏خواهم عروسی قاسم با یکی از دخترهایم را در اینجا ، لااقل شبیه آن هم که شده ببینم ، من آرزو دارم ، آرزو را که نمی‏شود به گور برد ! شما را بخدا ببینید حرفهائی را که گاهی وقتها از یک افراد در سطح خیلی‏ پایین می‏شنویم که مثلا می‏گویند من آرزو دارم عروسی پسرم را ببینم ، آرزو دارم عروسی دخترم را ببینم ، به فردی چون حسین بن علی نسبت می‏دهند ، آن‏ هم در گرما گرم زدو خورد که مجال نماز خواندن نیست ! و می‏گویند حضرت‏ فرمود من در همین جا می‏خواهم دخترم را برای پسر برادرم عقد بکنم و یک‏ شکل از عروسی هم که شده است در اینجا راه بیندازم . یکی از چیزهایی که‏ از تعزیه خوانی های قدیم ما هرگز جدا نمی‏شد عروسی قاسم نو کدخدا ، یعنی نو داماد بود ، در صورتی که این در هیچ کتابی از کتابهای تاریخی معتبر وجود ندارد . حاجی نوری می‏گوید ملا حسین کاشفی اولین کسی است که این مطلب را در کتابی بنام روضه الشهداء نوشته است و اصل قضیه صددرصد دروغ است .
بقول آن شاعر که گفت : بس که ببستند بر او برگ و ساز                 گر تو ببینی نشناسیش باز

 

مطلب مرتبط : شناخت روضه های دروغ 1 + دانلود کتاب

منبع : برگرفته از کتاب حماسه حسینی اثر شهید مطهری

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۸/۱۶
  • ۸۰۲ نمایش
  • ۷۰۷ بازدید
  • زینب دباغ

شناخت روضه های دروغ

روضه های دروغ

شهید مطهری

شهید

نظرات (۲)

سلام تا اومدم وبتون رو دیدن کردم زنده باشین..حالتون که خوبه؟من ارزوی  عاقبت بخیری براتون دارم..ممنونم از مطالب ناب و زیبا و مفیدتون
پاسخ:
سلام
ممنون لطف کردید . ان شاالله .

سلام

مطلب خوبی بود

تحریفات عاشورا باید گفته بشه تا  از اینگونه مسائل و خرافات جلوگیری شود

یا علی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی