ی آنتی زایون

ی آنتی زایون

امام خامنه ای : اسرائیل باید نابود شود و نابود خواهد شد . ( 90/11/14 )

باعرض سلام و ادب .
به وبلاگ آنتی زایون (ضد صهیون ) خوش آمدید .


استفاده از مطالب وبلاگ بدون ذکر منبع بلامانع است البته در صورتی که مطلب عنوان شده در پست ، منبع نداشته باشد .
http://antizion.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
نویسندگان
پیوندهای مذهبی

خلوص در ایمان را از کجا می توانیم بفهمیم؟

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۱۳ ب.ظ
 
آیت الله مجتبی تهرانی :
روایت از امام صادق(علیه السلام) است که می فرماید:
«دَلیلُ الحُبِّ ایثارُ المَحبوُبِ عَلی مَا سِواه»
نشانه حبّ، یعنی حُبّ صادقانه و خالص، این است که محبوبش را بر غیر او مقدّم می دارد.
این همان است که در اینجا می آید می گوید تمام آرزوها غیر محبوب تخلیه می شود. «ایثار بر ما سواه» این است. این از آثار محبّت شمرده می شود.

در باب ایمان، ایمان غیر از اعتقاد است؛
من این ها را جداسازی می کنم.
اعتقاد محصول کار عقل و برهان و این حرف ها است. اگر اثر روی دل گذاشت، ایمان حاصل می شود. ایمان مربوط به دل است؛ ایمان، دلبستگی است.

خلوص در ایمان را از کجا می توانیم بفهمیم؟
این را از کجا بفهمیم که ایمان من به خدا خالص است؟
حالا یک کسی می خواهد خودش را شناسایی کند که ایمانش به خدا صادقانه و خالصانه است. راست می گویی یا دروغ می گویی؟

بیایید ببینید روایت ما چه می گوید؛
می گوید نگاه کنید ببینید حُبّت به خدا چه جوری است! چون ایمان ریشه در حبّ دارد. ببینید اینکه می گویید خدا را دوست دارم، راست می گویی یا دروغ می گویی؟ اگر راست می گویی ایمانت هم درست است.
 
****************
منبع:
سلوک عاشورایی/ منزل هشتم/ غیرت دینی
از مباحث مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی

 

نظرات (۱۰)

هییییی
خدای بزرگ بیامرزدشان این بزرگ مرد را...
سلام علیکم
ان شاءالله سرباز سایبری مورد تایید حضرت حجت باشیم.
با افتخار لینک شدید
التماس دعا
یا زهرا س
پاسخ:
سلام
ان شاالله ..
ممنون
حاجاتتون روا.
من... نمیدونم

امیدوارم ایمانم قوی تر شه
پاسخ:
ان شاالله ..
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • بیایید ببینید روایت ما چه می گوید؛
    می گوید نگاه کنید ببینید حُبّت به خدا چه جوری است! چون ایمان ریشه در حبّ دارد. ببینید اینکه می گویید خدا را دوست دارم، راست می گویی یا دروغ می گویی؟ اگر راست می گویی ایمانت هم درست است...

    ++++++++++++
    پاسخ:
    ممنون..
    سلام
    ممنون ...
    ایشالا که ماهم داشته باشیم ...

    التماس دعا ...
    پاسخ:
    سلام
    خواهش میکنم.
    ان شاالله ..

    خدا رو که خیلی دوست داریم ولی

    قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی.........

    بگو:اگر خدا را دوست دارید از من(پیامبر) پیروی کنید...........

     

    پاسخ:
    ان شاالله شیعه واقعی باشیم. 
    سلام مهندس جان! یه سوال:
    چرا پستی میذاری که آدم دپرس شه؟!! وقتی شرمنده می شم از خدا حسابی دپ می شم...

    پاسخ:
    السلام علیک یا رفیقی
    چرا دپرس ؟؟
  • آلــــــو نــــــک . . .
  • +++++

    +++++

    :)

    ممنون از مطلبتون
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون.
    سلام رفیق
    یه دو روزی اگه خدا بخواد دارم میرم مشهد
    دعا کن آقا رهم بده و صورت ازم بر نگردونه... 
    پاسخ:
    سلام
    بسلامتی .. زیارت با معرفتی داشته باشی ان شاالله.
  • بــ ر ان ــا
  • سخته اما شدنی

    ممنون
    پاسخ:
    سلامت باشید .
    خواهش میکنم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی