ی آنتی زایون

ی آنتی زایون

امام خامنه ای : اسرائیل باید نابود شود و نابود خواهد شد . ( 90/11/14 )

باعرض سلام و ادب .
به وبلاگ آنتی زایون (ضد صهیون ) خوش آمدید .


استفاده از مطالب وبلاگ بدون ذکر منبع بلامانع است البته در صورتی که مطلب عنوان شده در پست ، منبع نداشته باشد .
http://antizion.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
نویسندگان
پیوندهای مذهبی

انتخاب هوشمندانه سعید جلیلی بعنوان سخنرانی

دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۰۵ ب.ظ

 

همانطور که پیش بینی می شد، مراسم 13 آبان 1392 به یکی از متفاوت ترین سالگردهای جشن مردم ایران در قطع رابطه با امریکا بدل شد و حضور چند برابری توده های مردم نسبت به سالهای گذشته و فریاهای ممتد «مرگ بر امریکا»، روز خاطره انگیز دیگری را در تاریخ بعد از انقلاب رقم زد.

اما شاید یکی دیگر از علل تفاوت مراسم 13 آبان امسال با سالهای گذشته، همگرایی و اجماع کم سابقه مردم و مسئولان در رابطه با سر دادن شعار مرگ بر امریکا بود، بگونه ای که در این مراسم که در عمل به یک جشن ملی و وحدت میان مردم و مسولان از سلیقه های مختلف بدل گردید، بسیاری از چهره های مختلف نیز حضور داشتند؛ از معاون اجرایی رییس جمهور و وزرای آموزش و پرورش و بهداشت تا بسیاری از نمایندگان مجلس.
 
 
اما سخنرانی اصلی این برنامه نیز دکتر سعید جلیلی بود، مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ایران و فردی که در افکار عمومی تا چند ماه قبل یکی از رقبای اصلی رییس جمهور فعلی کشورمان محسوب می شد اما با سخنرانی دقیق و هوشمندانه خود و اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای جدید کشورمان،  پیام وحدت عملی میان مسئولان و مردم از طیف های مختلف سیاسی را به تمامی رسانه های بین المللی مخابره نمود.
 
 جلیلی گفت: تمام تلاش دشمن این است که وحدت ما را در مقابله با استکبار تبدیل به اختلافات داخلی کند، اما باید بداند ملت ما با وجود تکثر و سلایق سیاسی یکپارچه در مبارزه با استکبار و مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا متحد و یکپارچه بوده و پشتیبان نظام و تیم مذاکره کننده هستند تا اقتداری که شایسته ملت است ضمن حفظ حقوق و ارزش های ملت حاصل شود.
 
این سخنرانی هوشمندانه که در واقع نشان از درک و اولویت بندی منافع ملی بر اختلافات سیاسی و جناحی دارد، یکی از شیرین ترین بخش های راهپیمایی بزرگ ملت ایران در 13 آبان امسال بود، رفتاری که متاسفانه نمونه آن طی سالهای گذشته در میان بسیاری از مسئولان و چهره های سیاسی کمرنگ بوده است و این مساله می تواند یک نمونه از رفتار صحیح منتقدان با دولتی که ضمام امور را در دست دارد باشد.
 
جلیلی به عنوان مهمترین رقیب انتخاباتی رئیس جمهور سخنرانی حمایت آمیز از دولت فعلی را در روز 13 آبان اولویت خود قرار داده است و شاید بتوان این رفتار را نقطه عطف تاریخی در فرهنگ سیاسی کشور لحاظ کرد. چرا که نشان دهنده وحدت مسئولان ارشد کشور بر سر موضوع های کلان ملی است.
 
اما در این میان ظاهرا برخی از رسانه های خاص که در انتشار اخبار و تحلیل های کینه توزانه علیه نیروهای انقلابی سابقه طولانی دارند و در عمل اختلافات سیاسی و جناجی خود را به منافع ملی و کلان کشور ترجیح می دهند، به جای مشاهده این وجهه مثبت از جشن ملی 13 ابان امسال، با حمله به دکتر سعید جلیلی و طرح این مساله که چرا وی به عنوان سخنران اصلی این مراسم انتخاب شده است!، خط ایجاد شکاف میان ملت و مسئولان را دنبال می کنند.
 
به عنوان نمونه سایت نزدیک به احمد توکلی با انتشار مطلبی احساسی و غیر حرفه ای تحت عنوان «یک کج سلیقگی تکراری در روز ملی 13 آبان» بدون هیچ اشاره ای به سخنان وحدت بخش و حمایت های آشکار دکتر جلیلی از تیم مذاکره کننده هسته ای دولت جدید، انتخاب جلیلی به عنوان سخنران این مراسم را را موجب اختلاف افکنی دانسته است!
 
 
یک سایت بد اخلاق دیگر نیز که در راستای اختلاف افکنی میان نیروهای انقلابی سابقه درازی دارد، طی گفتگو با سه تن از نمایندگان مجلس و انتشار ادعاهای کلی و بدون منطق، نتوانسته خشم خود از این مساله را پنهان کند و سخنرانی جلیلی در این مراسم را در راستای منافع گروهی یک جریان سیاسی تفسیر کرده است، اما توضیح نداده که اگر اینگونه بوده است، چرا سعید جلیلی جز حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای جدید و مواضع وحدت بخش، هیچ سخن دیگری به زبان نیاورده است؟
 
به نظر می رسد برخی رسانه ها که همچنان در حال و هوای رقابت های انتخاباتی باقی مانده اند، شاید بهتر باشد با نگاهی به رفتار جلیلی نسبت به رقبای سابق انتخاباتی اش، به جای ادامه رفتارهای  انتقام جویانه، دفاع از منافع ملی را سرلوحه کار خود قرار دهند، همانطور که دکتر سعید جلیلی نیز در سخنرانی خود به این مساله اشاره کرد و علیرغم همه اختلاف نظرات، دفاع از تیم مذاکره کننده هسته ای در شرایط فعلی را با صدای بلند به افکار عمومی جهان اعلام کرد.
 
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۸/۱۳
  • ۶۴۳ نمایش
  • ۵۷۱ بازدید
  • زینب دباغ

13 آبان

سعید جلیلی

نظرات (۸)

سلام زینب خانم؛ با افتخار لینک شدین
مطلب خوبی بود؛ همیشه هستن کسایی که ساز مخالف بزنن؛ اشکال نداره، خودشون و اهدافشون رو نشون میدن ....
  • خادم الشهدا
  • سلام عزیز خوبی زنگ زدی یحتمل خونه نبودم دعوتنامت رسید دوباره ثبتنام کردم .مرگ بر یزید زمان
    پاسخ:
    علیک سلام یا رفیقی
    باشه  بعدا میزنگم الان حوصله صدای نحستو ندارم . 
  • شهیدگمنام
  • سلام
    مرگ بر آمریکا

    مطلب خوبی بود.
    سلام و تحیت. با اجازه شما با نام ضد صهیون لینک شدید.

    سلام

    مطلب خوبی بود

    وب خوبی دارید

    موفق باشید

    سلام

    تشکر شما هم لینک شدید ...

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی