ی آنتی زایون

آنتی زیون

امام خامنه ای : اسرائیل باید نابود شود و نابود خواهد شد . ( 90/11/14 )

باعرض سلام و ادب .
به وبلاگ آنتی زایون (ضد صهیون ) خوش آمدید .


استفاده از مطالب وبلاگ بدون ذکر منبع بلامانع است البته در صورتی که مطلب عنوان شده در پست ، منبع نداشته باشد .
http://antizion.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای مذهبی

تشیع لندنی .. هفته محسنیه

چهارشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳ ق.ظ

ماجرا از آنجایی شروع شد که تلویزیون در اقدامی تحسین برانگیز یکی از سخنرانی های «حسن رحیم پورازغدی» در جمع مداحان قبل از محرم امسال را پخش کرد. این اقدام تلویزیون از آنجایی جالب توجه بود که رحیم پور با همان صراحت لهجه همیشگی خود و در قالب سخنانی که در آن آسیب های مراسمات عزاداری را بررسی می کرد انگشت اتهام به سمت برخی از هیئت های منحرف گرفت و از بدعت ها و انحرافات آنان گفت. پس از آن بود که با استناد به کلیپ های گلچین شده از سخنان وی در فضای مجازی، موج عظیمی از اعتراضات در قالب دو دسته شکل گرفت. عده ای دیندار که از تقطیع کنندگان سخنان رحیم پور فریب خورده بودند، معترض شدند که بلافاصله هم متوجه اشتباه خود شدند. اما دسته دوم همان کسانی بودند که انگشت اتهام رحیم پور به سمت آنان بودند. بدعت گذاران در دین که با فرقه ها و عناوین مختلف از هیچ کوششی برای انحراف شیعه دریغ ندارند. اما این «تشیع انگلیسی» که رحیم پور آنان را نابودکننده اسلام و انقلاب و خطرناک تر از وهابیت می داند، چگونه رشد یافتند و فعالیت می کنند؟....

****************************************

پ ن : وبلاگ نویس محترم  "mohsen ali" بنده سقط حضرت محسن رو انکار نکردم که شما منبع از کتب سنی میارید . گفتم گرفتن هفته و دهه صحیح نیست . تا 8 ربیع محسنیه بگیرید بعد 9 ربیع هم بزنید و برقصید و بعد هفته وحدت شروع میشه همه پشت سر هم  هست . با این کار های شما چه جایی برای وحدت می مونه ؟ دو دهه فاطمیه میگیریم برای چی ؟ ما نمیگیم اعتقادات رو نادیده بگیرید ما میگیم دو دهه فاطمیه برای همین هست .شما برای پیغمبر 2 روز هم عزاداری نمی کنید . شما برای امام حسن مجتبی یک هفته عزاداری میکنید ؟ چطور شده برای حضرت محسن یک هفته عزاداری میکنید ؟ چرا علمای بزرگی چون آیت الله بهاء الدینی و آیت الله بهجت و امام خمینی و ... دهه نگرفتن ؟ این نوع دهه ها از سر جهالت هست .

پیشنهاد میکنم کتاب خاطرات مستر همفر رو دانلود کنید و بخونید تا متوجه بشید چقدر اتحاد بین مسلمونا مهم هست و چطور تفرقه می اندازند .

 

 

فایل صوتی : دانلود 

 

ماجرا از آنجایی شروع شد که تلویزیون در اقدامی تحسین برانگیز یکی از سخنرانی های «حسن رحیم پورازغدی» در جمع مداحان قبل از محرم امسال را پخش کرد. این اقدام تلویزیون از آنجایی جالب توجه بود که رحیم پور با همان صراحت لهجه همیشگی خود و در قالب سخنانی که در آن آسیب های مراسمات عزاداری را بررسی می کرد انگشت اتهام به سمت برخی از هیئت های منحرف گرفت و از بدعت ها و انحرافات آنان گفت. پس از آن بود که با استناد به کلیپ های گلچین شده از سخنان وی در فضای مجازی، موج عظیمی از اعتراضات در قالب دو دسته شکل گرفت. عده ای دیندار که از تقطیع کنندگان سخنان رحیم پور فریب خورده بودند، معترض شدند که بلافاصله هم متوجه اشتباه خود شدند. اما دسته دوم همان کسانی بودند که انگشت اتهام رحیم پور به سمت آنان بودند. بدعت گذاران در دین که با فرقه ها و عناوین مختلف از هیچ کوششی برای انحراف شیعه دریغ ندارند. اما این «تشیع انگلیسی» که رحیم پور آنان را نابودکننده اسلام و انقلاب و خطرناک تر از وهابیت می داند، چگونه رشد یافتند و فعالیت می کنند؟....

دهه سازی های نوظهور

یکی از مناقشات سخنان استاد رحیم پور مطرح کردن بحث دهه های جدید عزاداری بود. رحیم پور در آن سخنان به دهه جعلی محسنیه اشاره می کند و می گوید: «سالی که شش ماهش عزاداری است دیگر عزاداری اش ارزشی ندارد. مدام ایام خلق می کنند. ایام محسنیه هم جدیدا خلق شده است. اینطور باید کل سال عزاداری کنیم و مردم به کارشان نمی رسند و بعد جایگاه عزاداری شکسته می شود و در نزد بسیاری عزاداری طبیعی میشود و رغبتی به عزاداری نمی کنند. به آن مقدار که برای اهل بیت عزاداری می کردند، عزاداری کنید»

این سخنان وی از سوی کسانی که منبع اصلی این دهه سازی های برای دور کردن شیعه از عزاداری اصلی و معمول و مرسوم اهل بیت(ع) و بزرگان هستند، تحریف شد و به اسم زیرسوال بردن وجود حضرت محسن(ع)، بدعت در دین و توهین به هیئت های عزاداری اززبان رحیم پور در فضای مجازی منتشر شد.

اما رحیم پور چندی بعد از طریق تریبون نمازجمعه ماهیت این افراد را فاش می کند و درباره آنان می گوید: « بنده حرف‌هایی را زدم که عده‌ای جاهل و عده‌ای که اسلام‌شان اسلام آمریکایی و تشیع لندنی است درباره آن جنجال به راه انداختند. به جای آن که حرف‌ها را به طور کامل از صداوسیما پیگیری کنند تکه‌های گزینش شده‌ای از آن حرف ها را در شبکه‌های ماهواره ای پخش کردند. ۹۰ درصد هیأت‌های ما برای خدا و به عشق اباعبدالله کار می کنند ... اما مجالسی هست که آبروی شیعه را می برد که ان شاالله ریشه این هیأت ها خشک شود»

شیعه گری در پناه دشمن شیعه

امام خمینی سال ها قبل از پیدایش واژه «تشیع انگلیسی»، این افراد را آخوند فاسد که نزد امام، ساواکی از ایشان محترم تر است، خوانده بودند و حضرت آقا نیز تشیع تبلیغی آنان را نامناسب برای شیعه. با این اوصاف رحیم پور به عنوان یکی از نظریه پردازان انقلاب اسلامی از وجود این افراد و مراکزشان در شهرهایی مثل مشهد، قم، اصفهان و نجف خبر می دهد، که با شبکه های ماهواره ای فراوان خود مثل، مرجعیت، المهدی، امام حسین(ع) و... درلباس تشیع، موجودیت شیعه را نشانه گرفته اند. شاید قبل از اینکه ماهیت این فرقه ها را بررسی کنیم همین که بدانیم سرچشمه ی تامین منابع مالی این شبکه ها به لندن برمی گردد، قدم بزرگی در شناخت ماهیتشان برداشته باشیم.

امام خامنه ای :
اختلاف بین طرفداران دو عقیده بر اثر تعصبات، یک امری است که هست و طبیعی است، و مخصوص شیعه و سنی هم نیست. بین فِرَق شیعه، خودشان؛ بین فِرَق سنی، خودشان؛ در طول زمان از این اختلافات وجود داشته است. تاریخ را نگاه کنید، میبینید هم بین فرق فقهی و اصولی اهل تسنن - مثل اشاعره و معتزله، مثل حنابله و احناف و شافعیه و اینها - هم بین فرق مختلف شیعه، بین خودشان، اختلافاتی وجود داشته است. این اختلافات وقتی به سطوح پایین - مردم عامی - میرسد، به جاهای تند و خطرناکی هم میرسد؛ دست به گریبان میشوند. علما مینشینند با هم حرف میزنند و بحث میکنند؛ لیکن وقتی نوبت به کسانی رسید که سلاح علمی ندارند، از سلاح احساسات و مشت و سلاح مادی استفاده میکنند که این خطرناک است. در دنیا این همیشه بوده؛ همیشه هم مؤمنین و خیرخواهان سعی میکردند که مانع بشوند؛ علما و زبدگان، تلاششان این بوده است که نگذارند سطوح غیرعلمی کارشان به درگیری برسد؛ لیکن از یک دوره‌ای به این طرف، یک عامل دیگری هم وارد ماجرا شد و آن «استعمار» بود. نمیخواهیم بگوییم اختلاف شیعه و سنی همیشه مربوط به استعمار بوده؛ نه، احساساتِ خودشان هم دخیل بوده؛ بعضی از جهالتها، بعضی از تعصبها، بعضی از احساسات، بعضی از کج‌فهمیها دخالت داشته؛ لیکن وقتی استعمار وارد شد، از این سلاح حداکثر استفاده را کرد.

ما باید بیدار باشیم؛ هم شیعه، هم سنی باید بیدار باشند؛ بخصوص علما. مردمِ دور از محیط علمایی، ممکن است دچار توهماتی بشوند، دچار اشتباهاتی بشوند؛ اما علما نمیتوانند در این قضیه بیتفاوت بمانند؛ بگویند خوب، اینها عوامند، ما که نمیکنیم؛ نه، علما بایستی خود را مسئول بدانند و تلاش کنند.

ما امروز باید خیلی مراقب باشیم که دشمن از این نقطه‌ی حساس - در واقع باید گفت از این نقطه‌ی ضعفی که در دنیای اسلام وجود دارد - نتواند استفاده کند.

دوستان ما درست گفتند؛ مسئله، مسئله‌ی این نیست که شیعه یا سنی، عقاید یکدیگر را قبول کنند؛ نه، هر کسی عقیده‌ی خودش را دارد، هر کسی تابع استدلال است و به هر عقیده‌ای رسید، درست است. مسئله این است که اصحابِ عقاید مختلف، بایستی به وسوسه‌ی دشمن گوش نکنند، به جان هم نیفتند، با هم دشمنی نکنند و نسبت به هم کارشکنی نکنند. دشمنان ما هر کدام هر چه بلدند «یوحی بعضهم الی بعض زخرف القول غرورا» به همدیگر یاد میدهند؛ انگلیسیها به امریکاییها یاد میدهند، اسرائیلیها به آنها یاد میدهند.(‌بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در هم‌اندیشی علمای اهل تسنن و تشیع . 25/10 85)

 

منبع

 

 

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۰/۱۰
  • ۵۰۸ نمایش
  • ۴۲۴ بازدید
  • نحن صامدون

تشیع لندنی .. هفته محسنیه

نظرات (۲)

  • وادی ایمن
  • با سلام
    چطوری مهندس؟
    من نظر شخصی خودمو در این مورد میگم:
    اتفاقی که در چند روز بعد از رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام افتاد به قدری تلخ و تکان دهنده است که قطعاً نمی توان آن را انکار نمود. حضرت امام صادق علیه السلام این وقایع را در حدیثی با عاشورا مقایسه نموده اند.
    از نظر من غصب خلافت و ایجاد یک بدعت که به اندازه تاریخ طولانی و اثر گذار است، از شهادت یک امام معصوم هم مهم تر است و هم جانگداز تر است. چراکه شهادت تک تک ائمه ما به خاطر همین خط فکری غلط در طول تاریخ شکل گرفت.
    وقتی واقعه ای از نظر امام صادق قابل قیاس با عاشورا است به نظر من باید برایش عزاداری نمود. عزاداری کردن ما فقط غمگین بودن و گریستن به خاطر سقط یک بچه نیست بلکه به خاطر تبیین و روشنگری هایی است که امروزه هم برای شیعیان بسیار مهم است و خط فکری آنها را اصلاح می کند و به آنها بصیرت می دهد تا در مسایل روزمره سیاسی و اجتماعی امروز خود درست تصمیم بگیرند هم برای برادران و خواهران اهل سنت.( که خودمون توی این قضیه بیشتر نیاز به روشنگری داریم!!)
    همان طور که تعظیم شعائر در ایام عاشورا، از نظر شیعیان متزلزل کننده وحدت مسلمانان نیست، به نظر من در این قضیه هم همین طور است البته به شرطی که با بصیرت و دقت و اخلاص باشد و بدور از دشمنی و نیت های پلیدی همچون شیعیان لندن نشین باشد.
    شاید چون ما بچه مسلمونای انقلابی و ولایی ایام محسنیه رو اون طور که شایسته است به صورت علمی و کارشناسی شده مطرح نکردیم اون آدم های کثیف خارج نشین جرأت پیدا کردن تا این حقیقت تاریخی را مستمسکی قرار دهند برای تفرقه انداختن بین شیعه و سنی.
    در کل به نظر من بی اهمیت نشون دادن ایام محسنیه (اسم مهم نیست که تو بگی حضرت محسن مهم تره یا امام حسن! بلکه باید به پیام این ایام توجه بشه نه فرا پیام ها!!)، ظلم بزرگی است در حق مولا و مقتدای مظلوم من حضرت علی و همسر پاک و شهیدش و تاریخ اسلام. و باید این ایام عزاداری صحیح صورت بگیرد. البته شرکت در عزاداری اصلا امری اجباری نیست که بخوایم ادعا کنیم مردم خسته می شوند و زده می شوند و عزاداری لوث می شود و... بنا هم نیست که جوی غم بار و افسرده کننده رو در جامعه ایجاد کنیم فقط برگزاری هیئات در جهت بالا بردن بصیرت مسلمانان است.


    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    از تو بعیده ...ایام فاطمیه برای همین حدیث امام صادق دوبار هست . امام صادق نگفتن هفته محسنیه بگیرید . علما بزرگ هم فاطمیه رو میگرفتن این کار ها رو قمی ها میکنن بعدم یک هفته عمر کشون میگیرن ..
  • وادی ایمن
  • به نظر من هر واقعه ای باید در زمان وقوعش بررسی و موشکافی بشه و الا اثر مناسبی نداره. در ضمن همین که حضرت این چند روز رو با عاشورا مقایسه کردند کافیه که این ایام ایام حزن و اندوه شیعه باشه (حضرت نفس شهادت حضرت زهرا رو رو هم با عاشورا مقلیسه نفرموده) در ضمن مگه چون امام صادق فرمودن برای ایام فاطمیه دهه بگیرید شما دو دهه عزاداری می کنید؟
    مشکل کسانی که با این ایام مخالف هستن و میگن باید سکوت کرد و ازش حرف نزد اینه که می ترسن برگزاری مراسم در این ایام موجب توهین به برادران اهل سنت بشه غافل از اینکه ما عید غدیر رو هر ساله جشن می گیریم و خود آقا هم فرمودند این عید باید وسیله ای باشه برای اینکه در عین برادری و وحدت با استدلال دقیق به نقد افکار هم بپردازیم.
    اگه قرار باشه این ایام باعث تفرقه بشه عید غدیر باید سالها عاملی برای تفرقه می شد.(البته هستند شیعیانی که از هر دوی این رویداد ها برای تفرقه استفاده می کنند.)
    در ضمن درسته که واقعه شهادت حضرت زهرا ارتباط مستقیم با ایام بعد از رحلت پیامبر داره اما خودت میدونی که در هیئات به این قضیه به طور دقیقی پرداخته نمیشه چون اینقدر ماجرای شهادت حضرت عظیمه که کمتر فرصت میشه این مسائل تبیین بشه
    درضمن اگه کسی قایل به عزاداری در ایام محسنیه بشه که عمرکشون نمیگیره (چون با هم تقارن دارند!!!!!) در ضمن این رو متذکر میشم که مرگ جناب عمر در 9 ربع نیست و حدیثش هم فوق العاده ضعیفه بلکه روایت اصلی یکی از سه روز آخر ماه ذی حجه است
    در ضمن من هم با ورود ایام جدید به تاریخ عزاداری ها و جشن ها مخالف هستم ایامی چون تولد علی اصغر یا تولد رقیه، یا دهه صادقیه و... اما این ایام با همه اونا فرق اساسی می کنه...

    پاسخ:
    بنظرمن دو دهه فاطمیه کافیه و بنظرم از این دهه جدید بیشتر برای تفرقه استفاده میکنن .
    من هم با نظر اقا مینی بر  موشکافی افکار شیعه و سنی موافقم . مثل برنامه های شبکه ولایت.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی