ی آنتی زایون

ی آنتی زایون

امام خامنه ای : اسرائیل باید نابود شود و نابود خواهد شد . ( 90/11/14 )

باعرض سلام و ادب .
به وبلاگ آنتی زایون (ضد صهیون ) خوش آمدید .


استفاده از مطالب وبلاگ بدون ذکر منبع بلامانع است البته در صورتی که مطلب عنوان شده در پست ، منبع نداشته باشد .
http://antizion.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
نویسندگان
پیوندهای مذهبی

زندگی مومنانه /1

چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۰۲ ب.ظ

بخش اول جلسه 1

دکتر قنبری :

مقدمه

اگر ما تاریخ را به معنای پیشینه ی بشر فرض بکنیم چه آنهایی که در مورد افسانه های تاریخی در اختیار ماست چه اون هایی که در قالب حقایق تاریخی در اختیار ماست.  حکایت های خیلی عجیب و شگفت انگیزی رو در اختیار ما قرار می دهد . اما یک تفاوت اساسی تاریخ مبارک وجود پیغمبر اکرم و ائمه اهل بیت علیهم صلوات الله دارد با بقیه پیشینه بشر و آن این است که شما تاریخ گذشتگان را که می خوانید با یک مجموعه ای از حکایت ها ، قصه ها ، حوادث ، رخدادها ، عبرت ها ، تلخی ها و شیرینی ها مواجه می شوید . خیلی هم فرق نمی کند که مال کدام تمدن باشد ، مال کدام جامعه باشد . با یک مجموعه دریافتی عبور می کنیم . یک وقتی تاریخ خشایار شاه یا کوروش رو مطالعه می کنید حتما برای هر مخاطبی جذابیت هایی دارد . اما حکم قطعی اش به گذر هست یعنی شما وقی خواندید با یک بار مرور کردن اون چیزی را که احساس می کنید نیاز داشتید بدست آوردید . اما تاریخ اهل بیت پیغمبر اینطور نیست . تاریخ اهل بیت شما را نگه می دارد . یعنی همین که می خواهید ورود پیدا کنید .بنای شما بر یک حضور آگاهانه باشد . اول جای شما را به شما نشان می دهند که شما در کجا قرار دارید . در کدام خیمه هستید ، قرار است با چه کسی زندگی کنید و قرار است به کجا بروید .

وقتی موقعیت و جایگاه را به شما نشان دادند .  تازه اون موقع شما به نتیجه می رسید که این حرکتتون اصلا منطبق با عقل هست و صفایی ایجاد می کند یا یک حرکت از سر استیصال و بدبختی و درماندگی است .

خیلی از افراد با سال های سال عبادت و حح و زیارت و نماز ورود پیدا می کنند اما تهی دست ، حیران ، سر گشته و دست خالی بر میگردند و خیلی از افراد هستند راحت شاید در این مؤونه حضور پیدا می کنند اما یک ابدیت ملکوت پیدا می کنند .

ما تاربخ ائمه اهل بیت را از مصادره های نامطلوبی که شده بالاخره یک روزی ورود پیدا کنیم و خارج از اون جریان تنفسی که مورخین و سیره نویسان برامون فراهم کردن تنفس بکنیم . تاریخ یک سند صد در صد قابل اعتماد نیست بالاخره مورخ بر اثر انگیزه های سیاسی ، انگیزه های اعتقادی ، انگیزه های اقتصادی ، انگیزه های علمی و شأنی که براش قائل بوده یا مأموریت هایی که بهش محول بوده دست به قلم برده .

جریان توحید و یکتاپرستی یک جبهه ی مقابل هم داشته و این جبهه ی مقابل به همین علت که تا الان بقا داشته و بقا دارد و فضای قابل زندگی بشر هست نشان دهنده ی این است که این دارای برنامه هست . دارای فکر هست . دقیق حرکت میکند . مواضع و استراتژی هایش و سیاست های تبلیغاتیش دقیق است . فکر و اندیشه ی مردم را به استخدام خودش در آورده و حقایق را آنچنان دگرگون کرده که خواسته خودش را به عنوان حقیقت به متن زندگی مردم تحمیل کرده . شما الان نگاه کنید اهل دین و اهل ایمان مثل خود ما که اینجا جمع هستیم ، ما به برکت اهل بیت اینجا جمع شدیم هیچ انگیزه دیگری نداشتیم. ولی متن زندگی های ما که با این انگیزه می توانیم کنار هم بنشینیم و همدیگر را تحمل کنیم یا با همدیگر زندگی پاک مومنانه بکنیم .

متن زندگی های ما چقدر مومنانه هست ؟ چقدر اسلامی هست ؟ همین الان که برمی گردیم خانه من با ورود خودم رفتارم با عهد و عیالم چقدر منطبق با زندگی اهل بیت پیغمبر است ؟ اگر ما زندگی هامون منطبق با اونها نیست مال نابرخوردار بودن است ، مال تربیت غلط و انحرافی است . مال برداشت های ناصواب و غلطی هست که ما با میزان قرار دادن خودمان و نفس خودمان اون رو به همدیگر تحمیل کردیم و نتیجه آن شده همین چیزی که الان می بینید .

زندگی مومنانه واقعا امروز کم پیدا میشه . یک زن و شوهر متدین و متدینه و مومن و مومنه که واقعا زندگی شان بوی بهشت بدهد . نه در بین آحاد مردم ، در بین متدینین .  گاهی وقت ها به نظر میاید یک خواب است . زن و شوهر 25 سال با همدیگر زندگی کردن هر دو مسجد پر کن ، هر دو اهل دعا ، هر دو اهل مناجات ،هر دو اهل صفا و صمیمیت خدا بچه هم بهشون داده ولی یک ساعت زندگی مومنانه شیرین را درک نکردند. گاهی وقت ها بخاطر بچه ها با هم زندگی کردند . گاهی وقت ها از ترس آبرو با هم زندگی کردند . این ها بخاطر چیست ؟

بخاطر اون برنامه ریزی های تربیتی هدف داری است که به اهل دین تربیت جاهلیتی می دهد .چرا این تربیت جاهلیتی را می گیرند ؟ برای اینکه از مفهوم جاهلیت تعریف درستی ندارند . شما چه زمانی می توانید راه را خوب بروید ؟ زمانی که راه را خوب بشناسید . حواشی آن را بدانید . فراز و فرود هایش را بشناسید . سنگلاخ های مسیرش را تشخیص بدهید . خب ما محروم هستیم.

 

ادامه دارد ...

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۴/۱۱
  • ۹۲۰ نمایش
  • ۷۷۴ بازدید
  • زینب دباغ

زندگی مومنانه

نظرات (۱۰)

سلام
خداقوت
پاسخ:
سلام
ممنون.
  • خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

    سلام علیکم

     

    ان شاء الله عبادات قبول باشه

     

    لطفا در آخرین پست وبلاگ چفیه طرح های معنوی که به لطف خداوند بعد از انقلاب در کشور رواج پیدا کرده رو ذکر کنید ان شاء الله

    ان شاء الله روز به روز موارد این لیست بیشتر بشه

    التماس دعا

    پاسخ:
    سلام بانو
    طاعاتت قبول
    ممنون ..خدمت میرسم.
  • منتظران ظهور
  • سلام علیکم

    هر روز با یک مطلب به روزیم...

    آخرالزمان....(مطلب شماره18)
    منتظر شما و نظرات زیباتون
    اللهم عجل لولیک الفرج
    برای ظهور آقا صلوات
    التماس دعا
    یا علی مدد
    ................................
    گروه فرهنگی منتظران ظهور
    پاسخ:
    سلام
    ممنون ..خدمت میرسم.
    یاعلی
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون.
    ممنون از اتخاب چنین موضوعی
    پاسخ:
    سلامت باشی..
  • قلمداد ظهور
  • حیرانم/ــــــــــــــــــــــــــــ میفهمی؟ حـــــــــیران...!


    سلام دعوتید به مطلب

    شاید آخرین نفس

    پاسخ:
    سلام
    ممنون خدمت میرسم

    سلام
    با مطلب "از یک گل یک فوتبالیست به چه جاهایی میرسیم!" بروزم.
    پیشنهاد میکنم سر بزنید.
    یا علی

    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم.
    سلام
    کلیک رنجه می کنین مومن ؟

    این بار با مطالبی با عنوان :
    دلم به دامانت یا رحیم
     کاری کرده ایم ؟؟؟
     نعمت وسوسه شیطان!
    مردم نا مَحرم



    الهم الرزقنا توفیق الشهاده فی امر ظهور مولانا المهدی(عج)
    و توفیق الشفاعة الزهرا (س) فی یوم الحساب


    مارو هم دعا کن مومن 
     nishtar.ir

    پاسخ:
    سلام
    ممنون خدمت میرسم.
  • منتظران ظهور
  • سلام علیکم

    هر روز با یک مطلب به روزیم...

    مکالمه ی شیطان با خدا در ماه رمضان...(مطلب شماره19)
    منتظر شما و نظرات زیباتون
    اللهم عجل لولیک الفرج
    برای ظهور آقا صلوات
    التماس دعا
    یا علی مدد
    ................................
    گروه فرهنگی منتظران ظهور
    پاسخ:
    سلام
    ممنون خدمت میرسم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی