ی آنتی زایون

ی آنتی زایون

امام خامنه ای : اسرائیل باید نابود شود و نابود خواهد شد . ( 90/11/14 )

باعرض سلام و ادب .
به وبلاگ آنتی زایون (ضد صهیون ) خوش آمدید .


استفاده از مطالب وبلاگ بدون ذکر منبع بلامانع است البته در صورتی که مطلب عنوان شده در پست ، منبع نداشته باشد .
http://antizion.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
نویسندگان
پیوندهای مذهبی

تقلیل جایگاه مجلس خبرگان به دعواهای جناحی

دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۴۸ ب.ظ

 

 
 
پس از انتشار اخباری سیاست زده درباره انتخابات خبرگان رهبری در رسانه‏‎های یک جریان سیاسی خاص، سایت خبرآنلاین که از رسانه های اصلی حامی دولت شناخته می شود، با انتشار گزارشی سیاست زده، از تدارک گسترده اصلاح طلبان و حامیان دولت برای انتخابات مجلس خبرگان خبر داده و نوشت: «اصلاح‌طلبان که این روزها استراتژی فتح سنگر به سنگر را دستور کار خود قرار داده‌اند، برنامه‌ریزی جدی برای تصاحب صندلی‌های سبز بهارستان و مجلس خبرگان را از مدت‌ها پیش آغاز کرده‌اند.»
در ادامه این گزارش با اشاره به نقش آفرینی مثلث هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و حسن خمینی برای انتخابات خبرگان آمده است:
«اصلاح‌طلبان خیز بلندی را برای انتخابات مجلس خبرگان برداشته‌اند. آماده‌سازی چهره‌های سفید و کم حاشیه از یک سو و فضاسازی برای بازگرداندن صندلی ریاست مجلس خبرگان به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را شاید بتوان مشخص‌ترین استراتژی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس خبرگان دانست. آنگونه که به نظر می‌رسد جریانات و تشکل‌های اصلاح‌طلب و در راس آن مجمع روحانیون مبارز به عنوان تشکل روحانی صاحب نفوذ این اردوگاه حاضر به ریسک کردن بر روی چهره های قدیمی و باسابقه خود که سایه ردصلاحیت برسرشان است، نیستند و آماده کردن چهره‌هایی چون سیدحسن خمینی که بی حاشیه و خوشنام هستند و قابلیت به صحنه آوردن جمعیت خاکستری و جوانان به صحنه را دارند را برنامه اصلی خود قرار داده اند…  به میدان آوردن حسن روحانی به این دوره از انتخابات از یک سو و راضی کردن سیدحسن خمینی برای شرکت در این انتخابات؛ برگ‌های برنده هاشمی رفسنجانی هستند تا هاشمی رفسنجانی اینبار با دو بال همراه و قدرتمند و محبوب پا به مجلس خبرگانی بگذارد که شاید ریاستش را از آن خود کند.»
 
این گزارش در نهایت نیز به اختلاف میان اصولگرایان برای انتخابات مجلس خبرگان، پرداخته و می نویسد: «در این میان اما به نظر می رسد آیت الله مصباح یزدی اینبار نه در کنار اصولگرایان که به تنهایی و در قالب جریان خود وارد عرصه رقابت شود.»
این در حالی است که پیش از این آیت الله جنتی در دی ماه سال جاری در جمع تعدادی از نخبگان رشت با اشاره به تلاش جریان های سیاسی تندرو برای فتح مجلس خبرگان گفته بود: «بعضی‌ها برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دارند طراحی می‌کنند و نقشه می‌کشند، باید مراقب بود که به اهداف شوم خود نرسند.»
 
تلاش جریان های تندرو برای سیاسی کردن انتخابات مجلس خبرگان و تقلیل جایگاه این نهاد تخصصی به دعواهای سیاسی در حالی صورت می گیرد که پیش از این رهبر معظم انقلاب در شهریورماه سال 86 با اشاره به این مساله تصریح کرده بودند: «مجلس خبرگان، میدان قدرت نیست بلکه میدان معنویت، کار برای خدا و حفظ اصول اساسی انقلاب است و همه اعضای مجلس خبرگان از جمله هیأت رئیسه محترم باید با توجه به این نکات مهم، مراقب گفتار و عملکرد خود باشند و تبلیغات خصمانه دشمنان را هوشیارانه خنثی کنند.»
ایشان، با انتقاد شدید از همراهی برخی رسانه های بد اخلاق داخلی با تبلیغات دشمنان درباره مجلس خبرگان افزودند: «مجلس خبرگان مجلسی پاکیزه و عرصه اتحاد کلمه است و به علت وظایف بسیار سنگین خود در موضوع رهبری، اصولاً نمی تواند عرصه دعوا و جنگ قدرت باشد اما برخی رسانه های داخلی در یکی دو ماه اخیر، با تبلیغات دروغ دشمنان همراهی کردند که به آنها اخطار می کنم به حریم مجلس خبرگان نزدیک نشوند و این گونه بازی ها را در مسائل و مباحث دیگر دنبال کنند.»
 
با این اوصاف، آنچه که این روزها بر اساس اظهارات رسمی و غیر رسمی اصلاح طلبان و برخی حامیان دولت شنیده می شود، تلاش برای تقلیل جایگاه مجلس خبرگان به دعواهای سیاسی، ایجاد دوقطبی های کاذب و در نهایت فتح این نهاد مهم برای پیشبرد اهداف سیاسی تندروهاست، اقدامی که در پازل کلان «فتح سنگر به سنگر» اصلاح طلبان  برای تغییر در مسیر حرکت کلان نظام قابل تفسیر است و همانطور که پیش از این نیز اصلاح طلبان برای خروج از انزوای سیاسی خود، با راضی کردن عارف برای کناره گیری به نفع روحانی، هم اینک در صدند تا با استفاده از دولت جدید به تجدید حیات سیاسی خود بپردازند، این بار همان برنامه برای مجلس خبرگان در دستور کارشان قرار گرفته است تا با سر لیست قرار دادن هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و حسن خمینی در تهران و بکارگیری نیروهای کمتر شناخته شده در شهرستان ها، اکثریت مجلس خبرگان را کسب کرده و همزمان با القای اختلاف میان اصولگرایان، مدیریت این نهاد کلیدی را از آن خود کنند.
به نظر می رسد پس از تجربه سالهای دوم خرداد توسط اصلاح طلبان که روش های غیرقانونی و ساختارشکنانه آنها برای براندازی نظام و ایجاد تغییرات اساسی در مسیر حرکت انقلاب به نتیحه نرسید، پروژه اصلی این طیف برای استحاله جمهوری اسلامی، تلاش برای حضور موثر و حداکثری در نهادهای اساسی و مهم نظام به صورت قانونی و دموکراتیک است.
 
 
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۲/۱۲/۲۶
  • ۷۹۷ نمایش
  • ۷۲۴ بازدید
  • زینب دباغ

تقلیل جایگاه مجلس خبرگان به دعواهای جناحی

نظرات (۴)

سلام
با "زیارت سه بعدی بقیع" بروزیم.
تشریف بیارید
یاعلی

  • خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها
  • بسم الله الرحمن الرحیم

     

    سلام علیکم

     

    چفیه به روز است با :

     

    "ایرانی بودن ، فقط موقع عید نوروز ؟؟؟!!!"

     

    التماس دعا

  • سجاد مؤذنی
  • سال ۹۲ هم گذشت؛ انتخابات مهمترین رخدادش بود. دولت عوض شد و دنیا به کام عده ای. بازهم همه چیز در محاق سیاست و سیاست ورزی بود؛ تا پارسال انحرافی بودیم واز امسال شدیم تندوری افراطی…!

    همچنان بهترین سرگرمی مان تدریس و معلمی است. هیجان دست به یقه شدن با لاشخورها هم درکار نبود. شده اند حامی دولت و همه چیز رو به راه شده! خدا عاقبت مان را ختم بخیر کناد.
    این پست را فانتزی می نویسم که به عنوان یک بلاگر از نوشتن خاطرات بی نصیب نمانده باشم:
    سوژه سال: کلید
    افتضاح سال: سبد کالا
    جنجال سال: تیراندازی هوایی رفیق یک مداح
    فیلم سال: شیار ۱۴۳
    سریال سال: برنج آوازه!!!
    ترانه ی سال: مرگ بر امریکای حامد زمانی(با تشکر از ترانه ی «لیلا» مازیاز فلاحی)
    هنرمند سال: حاتمی کیا ورژن حزب اللهی ۹۲
    مظلوم سال: فرهنگ!
    غصه ی سال: سوریه
    سرافکندگی سال: توافقنامه ژنو
    راستگویی سال: «خزانه خالی است!»
    خط قرمز سال: کرسنت، توافقنامه ژنو، آقازاده ی خارج نشین فراری… وکلا هرچیزی که به فساد دولت مربوط باشه!
    دلخوشی سال: آقا
    مهمترین اقدام فرهنگی سال: توقیف کردن روزنامه آسمان!
    جمله ی ادبی سال: «منتقدین من کم سوادند!»
    دست مریزاد سال: تیم ملی والیبال
    خود شیرینی سال: «آن مرد که هولوکاست راانکار می کرد، رفت!»
    روی اعصاب سال: وندی شرمن
    چوپان دروغگوی سال: و. ا. خ ! *(حدس بزن)*
    سرکاری سال: رفع تحریم ها
    سرگرمی سال: جی پلاس
    پاسخ:
    خدمت میرسم.
  • سجاد مؤذنی
  • وصیتنامه هاشمی ۳۰ بهمن ۶۲:
    …لابد دوستانم در تربیت فرزندانم – که مسئولیت تربیت آنها را به خاطر کارهای عمومی، نتوانسته‌ام به خوبی انجام دهم – توجه مبذول خواهند نمود.

    خیلی با ربط:
    برای‌ انقلاب‌ بسوزید اما در فعالیت‌ حل‌ نشوید که‌ درونتان‌ فراموشتان‌ شود و هرگاه‌ خواست‌ چنین‌ شود از خدا یاری‌ طلبید و اگر در شدت‌ افتادید کنار بکشید.
    شهید کاظم گمار، دانشجوی شهید رشته مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان

    پاسخ:
    خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی