ی آنتی زایون

ی آنتی زایون

امام خامنه ای : اسرائیل باید نابود شود و نابود خواهد شد . ( 90/11/14 )

باعرض سلام و ادب .
به وبلاگ آنتی زایون (ضد صهیون ) خوش آمدید .


استفاده از مطالب وبلاگ بدون ذکر منبع بلامانع است البته در صورتی که مطلب عنوان شده در پست ، منبع نداشته باشد .
http://antizion.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
نویسندگان
پیوندهای مذهبی

درباره انجمن حجتیه / بخش دوم

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۰ ب.ظ

 

می‌خواهم درباره یکی دیگر از باورهای غلطی که درباره انجمن حجتیه فراگیر است و فکر میکند این جریان مرده است و خیلی فعالیت ندارد، بپرسم؛ اما فکر می‌کنم قبل از آن بد نباشد ابتدا کمی درباره سابقه فعالیت این انجمن در قبل از انقلاب بفرمایید.

بله، برای توضیح وضعیت انجمن حجتیه در دوران پس از انقلاب باید اشارهای به وضعیت آن در قبل از انقلاب کنم. بر اساس همان تفکر عدم تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت ـالبته باید روی کلمه عصر غیبت اندکی توقف کنم، چون اینها حکومت امیرالمؤمنین(ع) و ائمه(ع) را قبول دارند، منتهی معتقدند رهبر یک حکومت اسلامی باید معصوم باشدـ میگویند چون رهبر معصوم نداریم، توانایی تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت را نداریم. بر اساس همین تفکر با نهضت حضرت امام همراهی نمیکردند، بلکه برخی از آنها فعالیتهای ضد نهضت امام و ضد انقلاب اسلامی هم داشتند. آنچه را که عرض میکنم عین عبارت مقام معظم رهبری است.

مقام معظم رهبری در سال 64 و موقعی که رئیسجمهور بودند، در جلسات معمولی که در دانشگاه تهران برای پرسش و پاسخهای دانشجویی داشتند، در آنجا یک نفر از ایشان پرسید: «نظر شما راجع به انجمن حجتیه چیست؟» آقا به تفصیل و صراحت به این سئوال پاسخ دادند و فرمودند: «انجمن حجتیه قبل از انقلاب با انقلاب نبود بعضی از افرادشان کار فعّال ضدّانقلابی هم می کردند، بعضی فقط با انقلاب نبودند ضد انقلابی هم نبودند، بعد انقلاب شد بسیاری از کسانی که با انقلاب نبودند بعد از آنکه عظمت و شکوه انقلاب را دیدند پیوستند به انقلاب».

این مختصری است از گذشته انجمن حجتیه و لذا نمیتوانیم هر کسی را که صرفاً سابقه عضویت در انجمن داشته باشد، زیر سئوال ببریم. باید ببینیم آیا بر آن خط باقی مانده است یا نه.

این پیوستن به انقلاب که در کلام رهبری هم وجود دارد را کمی توضیح دهید؟

انقلاب که پیروز شد، سران انجمن حجتیه یک تغییر موضع 180 درجهای دادند، یعنی مرحوم آقای حلبی (مؤسس و رهبر انجمن) که در طول نهضت امام حتی یک بیانیه ـاین را به جرئت و مستند عرض میکنمـ در حمایت از نهضت حضرت امام نداده و حتی پای یک بیانیه را مثل سایر علما امضا نکرده و بلکه در سخنرانیهایش علیه نهضت امام صحبت و به امام توهین کرده بود، و همچنین اسنادی موجود است که برخی از اعضای انجمن برخی از نیروهای انقلابی را لو داده بودند، ایشان یک شبه شد همراه و یار انقلاب و جمهوری اسلامی و اولین بیانیه را در 1/1/58 صادر کرد، یعنی حتی در نزدیکیهای پیروزی انقلاب هم از اینها چیزی نمیبینیم. اولین بیانیه را در سال 58 صادر میکنند که بروید و در دوازده فروردین به جمهوری اسلامی رأی بدهید.

 

طوری وانمود می‌کردند که انگار از ابتدا امام را قبول داشتند!

جالب اینجاست که از همان بیانیه اول تا بیانیههای بعدی میبینیم طوری وانمود میشود که انگار اینها از قبل، نهضت امام و تفکرات ایشان را قبول داشتند. حتی نکته بسیار عجیبی که وجود دارد دستخط آقای حلبی است که در روزنامههای آن زمان هم چاپ شد و میگوید: «کمترین اختلافی و کوچکترین مخالفتی نداشته و نداریم»! خیلی عجیب است! انسان نمیداند این را به پای نفاق بگذارد یا چیز دیگری؟ اینها خودشان به پای تقیه میگذارند. شاید کسی بگوید آقا! شاید واقعاً منقلب شده و مثل خیلیهای دیگر به انقلاب پیوستهاند، اما شواهد و قرائنی داریم که حداقل سران انجمن مثل آقای حلبی، آقای مهندس عصار، آقای مهندس سجادی و... افرادی هستند که نظرشان تغییر نکرد و صرفاً ظاهرشان را همراه با انقلاب نشان دادند.

 

الان نقداً از این شواهد و قرائن چیزی در ذهن دارید؟

بله، مثلاً یک نمونه از این شواهد و قرائن را خدمتتان عرض کنم. جناب آقای رسول جعفریان در مورد انجمن حجتیه مواضعی دارند و از مواضعشان هم آشکار است که آن دید عمومیای که ما نسبت به انجمن حجتیه داریم ایشان ندارند، بلکه از انجمن دفاع میکنند. در کتاب «سازمانها و جریانهای مذهبی سیاسی» ایشان در فصلی که به انجمن حجتیه اختصاص داده بودند، مشاهده میکنیم به بسیاری از نکات مهمی که در مورد انجمن وجود دارد، نپرداختهاند. بعضی از مطالب را هم مطرح و قضاوت را به مخاطب واگذار کرده و به عنوان یک مورخ تحلیل نکردهاند که آیا این مطلب یا خاطره میتواند صحیح باشد یا غلط. مواردش زیاد است و من برای جلوگیری از اطاله کلام به آنها نمیپردازم.

 

مرحوم حلبی در مجالی خصوصی از امام بد می‌گفت

اما جناب آقای رسول جعفریان که بیان خاصی از واقعیت را نسبت به انجمن حجتیه دارند در همان کتاب در یک پاورقی مینویسند: «روشن است که بعدها آقای حلبی نسبت به امام بدبین شده و در مجالس خصوصی از ایشان بد می گفت. این مطلب مورد تأیید بسیاری ازنزدیکان ایشان نیز قرار دارد.» همه میدانیم آقای جعفریان با تحقیق حرف میزند و وقتی خود ایشان که در بسیاری جاها از انجمن حجتیه دفاع میکنند، چنین مطلبی را مطرح میسازند، خود این میتواند دلیلی باشد بر این که موضعگیری انجمن حجتیه بعد از پیروزی انقلاب صرفاً یک تغییر موضع ظاهری بوده است و شواهد و قرائن دیگری هم برای این موضوع وجود دارد.

 

ادامه دارد ...

 

مطالب مرتبط :

درباره انجمن حجتیه / بخش اول

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۹/۳۰
  • ۱۴۵۹ نمایش
  • ۱۱۸۳ بازدید
  • زینب دباغ

نظرات (۴)

  • مریم حیدری
  • what??

    حسش نیومد بخونم شرمنده خواهری :(



    پاسخ:
    من این همه میرم میخونم و از بین مطالب حجتیه انتخاب میکنم و مختصر میکنم میزارم بعد حال نداری بخونی کلا خسته نباشی رفیق .
    سلام
    استفاده کردیم ...
    چند وقت بود دنبال اطلاعاتی درباره انجمن حجتیه بودم ، قسمت اولش رو کی نوشتید ؟
    ماشاالله اینقدر مطلب میذارید و خبر نمیدید که نمیرسیم بخونیم ...
    البته میخونیم ها ...
    پاسخ:
    سلام
    ان شاالله ادامه داره در مورد فعالیت مدرسه علوی و...چون این گروه خیلی خطرناک هستن من در مورد فرقه های مختلف مثل اکنکار و tsmو حلقه و..نوشتم ولی هیچ گروهی به اندازه این گروه بدتر و خطرناک تر نیست . مدرسه علوی با افکار این گروه اداره میشه و چقدر هم تو تهران معروفه و چند سال پیش یکی میگفت در دوره دبستان برای ثبت نام بچش حدود 4میلیون داده خانواده های متدین سعی می کنن بچه هاشون رو تو این مدرسه بذارن کلی هم پول میدن خبر ندارن با چه افکاری این مدرسه اداره میشه و چی بر سر عقاید بچه هاشون میاد . پوستین وارونه اولین مستند در مورد این انجمن هست و به این مدرسه و افکارش هم می پردازه .
    من خودم تو دبیرستان با یک نفر که عضو حجتیه بود دوست بودم نمیدونید ظاهرش چقدر مومن بود و مقید به انجام واجبات ظاهری بود و با پوشیه بیرون میرفت و استاد حوزه بود بعدا فهمیدن عضو این انجمن هست بیرونش کردن . 
    تقریبا هرکس از دبیرستان علوی فارغ التحصیل میشه چپ کرده!! اینو با علم و آگاهی میگم... اینقدر هم منافق پرور هستند که کاری می کنن بچه ها طوری عمل کنن که خانواده هاشون تا سالها بعد نفهمن...
    منافق واقعی اینان عزیزم...
    خدا لعنتشون کنه
    پاسخ:
    اره نفیسه میدونم خدا رو شکر من قبول نشدم اونجا .ببینم تو که اونحا درس خوندی احیانا منافق نشدی که ؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخ
    باباجون مث که تو باغ نیستی مدرسه علوی دخترانه هیچ ربطی به پسرانه نداره عزیزم:
    1.مدرسه علوی دخترانه یک مدرسه صد در صد دولتی است و به هیچ عنوان زیر نظر هیچ هیأت امنایی نبوده و نیست و تمام معلم های اون مستقیم از طرف آموزش و پرورش انتخاب می شن. اما مدرسه علوی پسرانه غیر انتفاعی خاص است ( با غیر انتفاعی معمولی هم فرق داره!!) و کاملا زیر نظر سران حجیته ساپورت فکری میشه و تمام معلمین مشاور، دینی و قرآن و... اون از فعالان حجتیه هستند.
    2 مدیر دخترانه مرحوم خانم اخباری بود که دو پسر با در صد جانبازی بالای 65 تقدیم نظام کرده بود و خودشم یه حزب اللهی معتدل بود. ما وقتی اونجا بودیم بسیج فعال و انجمن دانش آموزی نسبتا فعالی داشتیم و اگه خدای نکرده یکی از معلما کوچکترین حرف نامربوطی می زد کلا سرویسش می کردیم!! اما مدیران مدرسه پسرانه مستقیما توسط مرحوم علامه کرباسی انتخاب می شد و مرتب به ایشون گزارش می دادن از دبستان تا دبیرستان
    3. خواهش می کنم تأیید کن بروبچ دخترونه ببینن خیلی شاکی میشن
    پاسخ:
    حالا چرا اب و روغن قاطی کردی رفیق نمیدونستم مدرسه شما و پسرا فرق میکنه .  ولی همه پسرا هم خراب نمیشن الان راوی مستند پوستین وارونه هم توی همین مدرسه درس میخونده ولی قبول دارم درصد بالایی از اونا ضد نظام میشن .
     
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی