ی آنتی زایون

ی آنتی زایون

امام خامنه ای : اسرائیل باید نابود شود و نابود خواهد شد . ( 90/11/14 )

باعرض سلام و ادب .
به وبلاگ آنتی زایون (ضد صهیون ) خوش آمدید .


استفاده از مطالب وبلاگ بدون ذکر منبع بلامانع است البته در صورتی که مطلب عنوان شده در پست ، منبع نداشته باشد .
http://antizion.blog.ir

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
نویسندگان
پیوندهای مذهبی

درباره انجمن حجتیه / بخش اول

جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۴۳ ب.ظ

 

دانلود تیزر مستند «پوستین وارونه»

«پوستین وارونه» نام همین مستند بود که سازندگانش «انجمن حجتیه» را موضوع محوری فیلم خود قرار داده بود. اکران این مستند در سومین جشنواره عمار و برگزیده شدنش در جشنواره روحانی در قاب سینما، موجب شد تا این مستند بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

کارگردان این مستند «محمد مهدی خالقی» است و «رضا اکبری آهنگر» در آن به روایت می‌پردازد.

گفتگو با راوی و پژوهشگر مستند «پوستین وارونه» درباره انجمن حجتیه :

وقتی اسم انجمن حجتیه میآید، چیزی که در ذهن غالب مردم و ما جوانها ممکن است نقش ببندد، مباحثی کلی است که شاید بعضی از آنها وجهه تاریخی دقیقی هم نداشته باشد. مثلا این موضوع که انجمن حجتیه میگوید بیشتر گناه کنید تا امام زمان(عج) بیایند خیلی در افواه رایج است ولی سایر مبانی فکری این انجمن چندان شناخته شده نیست. اگر بخواهیم خیلی مختصر و کلیدواژهای تفکرات انجمن حجتیه را تیتر کنیم، شاخصترین تفکرات و وجه ممیزات انجمن حجتیه با بقیه گروههای اسلامی و شیعی چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم.

الهی لا تکلنی الی نفسی طرفة عین ابدا. مسلماً همان طوری که نمیشود در باره اعضای همه احزاب و گروهها با یک معیار قضاوت کرد و همه آنها را با یک چوب راند، در مورد انجمن حجتیه هم همین طور است. منتهی انجمنیهای قدیم با انجمنیهای جدید فرق هایی دارند، یعنی اگر بخواهیم چند شاخصه آنها را بگوییم، در همین چند شاخصه هم بین انجمنیهای قدیم و جدید فرق هایی وجود دارد.

مثلاً اگر در مورد انجمنیهای جدید یکی از شاخصههای مهمشان را بخواهیم عرض کنیم، مخالفت با وحدت شیعه و سنی است، اما این شاخصه را حداقل در مورد شخص مرحوم شیخ محمود حلبی که مؤسس و رهبر انجمن بودند، نمیبینید. بلکه برعکس ایشان بسیار معتقد به وحدت شیعه و سنی بودند و این نکته در سخنرانیهایشان کاملاً بارز است. ما عباراتی را از آقای حلبی داریم و فایلهای صوتیشان هم هست که انشاءالله در آینده منتشر میکنیم که کاملاً نشان میدهد آقای حلبی اعتقاد کامل به وحدت شیعه و سنی داشتند و عبارات بسیار جالبی در این زمینه دارند و مثلاً میفرمایند "اینها برادران ما هستند، ما اینها را دوست داریم و اگر کسی چپ به آنها نگاه کند، چشمش را میآوریم!" با این صراحت این سخن را میگویند.

اما انجمن حجتیه فعلی این طور نیست. اینهایی که مدعی هستند آقای حلبی را قبول دارند و ایشان را رهبر خود و خود را از همه جهت مدیون ایشان میدانند، اصلاً به روی خودشان نمیآورند که آقای حلبی وحدت شیعه و سنی را قبول داشته است، اما الان وقتی این اسناد را جلویشان میگذاریم، وقتی بیانیه انجمن حجتیه را به مناسبت هفته وحدت در سال 60 جلویشان میگذاریم، لبخند میزنند و میگویند تقیه بوده است. ما به آنها پاسخ میدهیم حتی فرض کنیم تقیه بوده است. ما هم همین را میخواهیم. ما هم مخصوصاً با این وضعیت جهان اسلام، منطقه، سوریه، مصر و... همین شیوه را لازم داریم. جالب است بدانید مرحوم آقای حلبی حتی از خلفا هم این گونه یاد میکنند. ایشان در مورد خلیفه اول میگویند "ابوبکر صدیق"، خلیفه دوم را میگویند "حضرت فاروق" و خلیفه سوم را میگویند "ذوالنورین". فایلهای صوتی اینها موجودند و نمیدانیم انجمن حجتیه فعلی اگر امام و مقام معظم رهبری را قبول ندارند، چرا حرفهای رهبر خودشان را هم قبول ندارند؟

 

حاصل فعالیت‌های انجمن در یک جمله

پس با این توصیف بهتر است سوالم را اینطور اصلاح کنم که مهمترین ویژگی‌های فکری انجمن حجتیه جدید چیست؟

اولین شاخصه انجمن حجتیه جدید عدم اعتقاد به تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت است که به تبع آن عدم اعتقاد به ولایت فقیه هم میآید. در این موضوع با انجمن حجتیه قدیم کاملاً مشترکند.

شاخصه دوم بحث وحدت شیعه و سنی و شاخصه سوم هم تفکرات افراطی ضد فلسفی و ضد عرفانی است. روی کلمه افراطی تأکید میکنم. یک وقت هست مسئله اختلاف نظر علمی است، مثل بسیاری از مباحث حوزوی و فقهی که در آنها اختلاف نظر وجود دارد و خیلی هم عادی است، اما یک وقت هست بحث به افراط و توهین کشیده میشود که این مسئله هم در انجمن حجتیه قدیم وجود داشت و هم در انجمن حجتیه جدید وجود دارد.

ادامه دارد ...

 

منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۶/۱۵
  • ۱۱۱۰ نمایش
  • ۹۷۹ بازدید
  • زینب دباغ

مستند پوستین وارونه

پوستین وارونه

انجمن حجتیه

نظرات (۱)

  • بهنام اشرفی
  • سلام
    عالی ...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون .
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی